Sherida Zijderlaan nieuwe ‘experience creator’ bij Check-in PR

Sherida Zijderlaan

Sherida Zijderlaan nieuwe ‘experience creator’ bij Check-in PR

Sherida Zijderlaan nieuwe ‘experience creator’ bij Check-in PR 432 579 Sherida Zijderlaan

Sherida Zijderlaan nieuwe ‘experience creator’ bij Check-in PR

Per maart 2020 is Sherida Zijderlaan terug bij haar eerste ‘worklove’: de reisbranche. Check-in PR, hét PR bureau binnen de ‘belevingsbranche’, verwelkomt haar als nieuw teamlid. Sherida is geen onbekende: 10 jaar geleden zette ze als stagiaire haar eerste stappen in de PR- en toerismebranche, waarna ze er fulltime aan de slag is gegaan. Na een uitstap in de ICT- en softwaresector is ze nu terug, en wel om Check-in PR te ondersteunen met een groeiend portfolio.

Sherida’s ‘checkin’

Check-in PR groeit en heeft onlangs een aantal nieuwe opdrachtgevers, zoals Het Domein van de Grotten van Han, mogen verwelkomen. Als nieuwe aanwinst van het team zal Sherida zich inzetten voor de accounts Savoie Mont Blanc Toerisme, IDM Südtirol, Santa Barbara Beach & Golf Resort en eventspecialist Constant in Beweging. Naast haar werkzaamheden op het vlak van PR en Social Media, zal Sherida haar eigen reisverhalen delen op de reisblog van het bureau, yourcheckin.nl.

De weg naar Bodegraven

Tijdens haar mbo-opleiding Marketing, Communicatie & Events stapte Sherida binnen bij BuroSix voor een aantal aaneensluitende stageperiodes en Vakantiebeursprojecten. Na haar hbo-opleiding communicatie ging zij fulltime aan de slag bij het bureau. Om ook andere branches te leren kennen, maakte Sherida een overstap naar een ICT detacheerder, waar zij werkzaam was als marketeer. Werken bij een grote onderneming stond tevens op haar lijstje, dus is ze erna aan de slag gegaan als Content Specialist bij softwareontwikkelaar Every Angle. Maar oude liefde roest niet. Sherida zegt hierover: ‘’Ik heb altijd gezegd dat ik ooit terug wilde keren naar de reisbranche. Al dacht ik dat over een jaartje of 5 á 10 een mooi moment zou zijn. Ik volgde mijn oud-collega’s Peter, Eline en Amber en hun werkzaamheden bij Check-in PR op de voet en het lonkte. Ik miste de vibe in de branche, de mensen en het schrijven van mooie verhalen. Met het vertrek van de beide Eline’s ontstond er een kans die ik wel móest grijpen. Ik heb er onwijs veel zin in!’’. Peter de Jonge, managing director van Check-in PR vult aan: ‘’Ik ben super blij dat Sherida snel bij ons aan de slag kon gaan en dat ze de branche al goed kent. Tegenwoordig is het met een krappe arbeidsmarkt moeilijk om goede mensen te krijgen. Een fijne meevaller bij het onverwachte vertrek van de beide Eline’s’’. Een afspraak maken met Sherida? Neem contact met haar op via sherida@checkinpr.nl.

Over Check-in PR

Check-in PR is het eerste Content PR bureau dat zich richt op de ‘ belevingsbranche’  en is in april 2015 opgericht door Peter de Jonge en Eline van Nunen. Het Amsterdamse bureau creëert PR strategieën en content op maat voor uiteenlopende opdrachtgevers in de ‘experience industry’: van toeristische bestemmingen en hotels tot interieurconcepten, lifestyle merken, start-ups en events. Afhankelijk van opdracht of project checkt een team van externe experts bij het bureau in om samen een unieke beleving neer te zetten.

Voor meer informatie zie checkinpr.nl of volg Check-in op Facebook of Instagram.